Meet Jermaine Dors.

What do you do?

Jermaine is een van de Digital professionals die via SQIQ op een opdracht zit, nu bij Vattenfall als Customer Journey Specialist. Hij zit al zo’n 10-15 jaar in online, performance based, marketing. Hierdoor heeft hij al veel ontwikkelingen vanaf het prille begin meegemaakt, zoals de opkomst van Google Analytics. Vanuit die rol ondersteunt hij opdrachtgevers bij uitdagingen op het gebied van online marketing. Varierend van strategische vraagstukken tot het opzetten van goede campagnes en online journeys.

What do you see? Superplatforms taking over

Een trend die Jermaine momenteel met veel interesse volgt, is de ontwikkeling van de zogenoemde superplatforms, zoals WeChat. “Waar dit in veel Aziatische landen al is uitgegroeid tot de standaard, is dat in Europa nog totaal niet het geval. En dat vind ik best opvallend.”, zegt Jermaine. Facebook lijkt volgens hem wel iets meer richting die kant op te bewegen door Messenger, Whatsapp en Instagram steeds meer met Facebook te integreren. Maar één superplatform waarmee je een taxi naar een restaurant bestelt, afspreekt met je vrienden en vervolgens de rekening deelt, is er nog niet. En daar ligt natuurlijk een schat aan kansen voor Online Marketeers.

Een ontwikkeling die momenteel extra in de schijnwerpers staat, maar die eigenlijk altijd heel belangrijk is: het optimaliseren van de customer experience. Jermaine beschrijft dat het in de anderhalve meter samenleving belangrijker dan ooit is om je klanten online goed te begeleiden bij het maken van een keuze.

“Het vooronderzoek waarvoor men eerst nog naar de winkel ging, gebeurt nu online. Daarom is het belangrijk dat je in de volledige salesfunnel aanwezig bent en dat je denkt vanuit de behoefte van de klant. Klinkt als een inkoppertje, maar in de praktijk gebeurt het nog te weinig.”

What do you expect?

Als je het aan Jermaine vraagt hoe hij de toekomst van digital marketing ziet, dan noemt hij de volgende drie punten: Zorg ervoor dat je bent waar je klant is (superplatforms), lever datgene waar je klant behoefte aan heeft (customer centric design), bereik de juiste klant met de juiste boodschap op het juiste moment (campaigning). “Op het eerste punt hebben we geen invloed, dat blijft afwachten. Maar met de twee andere punten kan iedereen vandaag nog aan de slag.” En bij die vraagstukken helpt Jermaine opdrachtgevers graag.

 

Zit je met een specifiek strategisch vraagstuk, heb je tijdelijke interim ondersteuning nodig of hulp bij het vervullen van een vacature? Contact ons via info@sqiq.nl of +31208006004 en wij verbinden je met de juiste professional. We Make Your Digital Work!