Meet Martijn Swolfs

 

Lees hier wat ‘thinking like a publisher’ en emotie voor jouw online merk kan doen!

 

Martijn Swolfs is de eigenaar van E-wolve. E-wolve is opgericht in de zomer van 2017. Ruim een half jaar geleden heeft Martijn besloten om zich volledig te gaan richten op E-wolve en niet meer in loondienst te gaan werken. Met E-wolve specialiseer hij zich in het ontwikkelen, beheren en optimaliseren van websites en webshops. Op die manier werkt Martijn voor heel veel verschillende klanten uit verschillende branches. Dat maakt het werken als interimmer ook zo leuk vindt hij; het zorgt ervoor dat je werk nooit eentonig wordt.

 

Thinking like a publisher

“In het bouwen van websites en webshops, is het natuurlijk belangrijk om na te denken over de doelstelling van de website en iedere pagina. Veelal is dat informeren ofwel verkopen. Maar wat je steeds vaker ziet is dat bedrijven en merken de focus leggen op het verspreiden van waardevolle content. Steeds meer bedrijven beginnen het belang van dit principe te zien, waar bijvoorbeeld Red Bull dat al heel lang doet. Red Bull verkoopt natuurlijk energiedranken, maar je ziet ze op social media en tv maar zelden echt adverteren voor dat blikje. Ze houden zich voornamelijk bezig met het maken van gave content of hun merk koppelen aan extreme sporten. Dat doen ze door sponsoring, maar ook evenementen organiseren. Het idee van thinking like a publisher, houdt in dat je als merk klanten aan je weet te binden, door het verspreiden van content waarmee jouw doelgroep zich kan identificeren. De valkuil hierin is dat merken gaan posten op social media om maar actief te zijn op social media. Vaak wordt er vergeten om echt na te denken over wie de doelgroep is, welke content daar op aansluit en hoe je die het beste kan delen. Interessante content verspreiden kan namelijk op veel meer verschillende manieren. Zo kun je een marketing automation flow verwerken in je website, waarbij je mensen gratis content gaat aanbieden (in ruil voor hun e-mailadres). Op die manier heb je een kanaal waarbij je heel gericht mensen kunt segmenteren en gericht relevante content kan sturen. E-mailmarketing is een van de meest ondergewaardeerde lead generatoren.”

 

Meer emotie, minder features

“Ik denk dat de digital markt, of het nou gaat om het verkopen van fysieke producten of ontastbare producten, het meer gaat om het gevoel dat mensen bij je merk hebben dan de unieke features die jouw producten hebben. Omdat het in de hedendaagse wereld zo laagdrempelig is om een business te starten en een verkoopkanaal op te zetten, wordt het steeds lastiger je te onderscheiden op productniveau. Daarbij zie je steeds meer retailers zich ten eerste onderscheiden van service, maar ook op emotie. Coolblue was jarenlang ondergeschikt aan de Media Markt bijvoorbeeld, waar dat tegenwoordig niet meer zo stellig gezegd kan worden. Door hun unieke benadering in marketingcommunicatie en goede service, hebben zij hun marktaandeel aanzienlijk weten te vergroten. Ga je in de toekomst dus minder op je dienstverlening of producten richten, maar eerder op emotie. Zorg voor een unieke experience op jouw website. Dat kan door relevantie content, maar ook met webdesign dat past bij jouw doelgroep! Op die manier roept jouw hele marketingmix een emotie op en zorg je voor binding met je doelgroep.”

Zit je met een specifiek strategisch vraagstuk, heb je tijdelijke interim ondersteuning nodig of hulp bij het vervullen van een vacature? Contact ons via info@sqiq.nl of +31208006004 en wij verbinden je met de juiste professional. We Make Your Digital Work!