Lees hier welke ontwikkelingen Kiki heeft doorgemaakt en hoe haar kijk op de digital interim markt is.

Kiki van der Ben heeft er na twee jaar SQIQ voor gekozen om haar meisjesdroom achterna te gaan: flying high in the sky met KLM! Hoe jammer we dit ook vinden, we gunnen haar deze ervaring en we zijn ontzettend trots op hoe sterk ze heeft bijgedragen aan onze missie. SQIQ draagt bij aan de digitale groei van opdrachtgevers, professionals en ook als het gaat om ons eigen team; zelfs als dit betekent dat de volgende fase elders ligt.

Lees hier over Kiki’s tijd bij SQIQ: “Ik was opzoek naar een recruitment bureau waarbij persoonlijk contact echt bovenaan staat, en dat wordt bij SQIQ in alle opzichten nagestreefd en waargemaakt”.

"Toen ik bij SQIQ binnenkwam, dacht ik dat ik erg gestructureerd was".

De afgelopen 2 jaar heb ik met onwijs veel plezier het team van SQIQ mogen versterken. Ik heb heel veel geleerd, aan vele successen mogen bijdragen en bovenal met een top team samengewerkt. Ik was echt opzoek naar een recruitment bureau waarbij persoonlijk contact bovenaan staat, en dat wordt bij SQIQ in alle opzichten nagestreefd en waargemaakt. Ook al klinkt dit vrij standaard; een ‘persoonlijk’ recruitment bureau. Toch heb ik zelf mogen meemaken dat je het verschil ermee kunt maken, focus op de menselijke maat. Wanneer je alleen kijkt naar resultaat, zie je in de markt dat dit helaas vaak leidt tot korte termijn aanpak. Dat SQIQ durft vast te houden aan de lange termijnvisie en daarmee haar ‘geloof’ blijft nastreven, dat heb ik als heel gaaf en uniek ervaren.

In elke nieuwe baan kom je jezelf weer tegen, en leer je veel over jezelf en anderen. Toen ik bij SQIQ binnenkwam, dacht ik dat ik erg gestructureerd was. Maar in de snelheid en precisie, waarmee SQIQ werkt en waarbij je ook de tijd moet nemen om de diepte in te gaan; daar komt een raamwerk van structuur bij kijken. Ik kwam er toen achter dat ik toch wel een beetje ‘all over the place’ kan zijn. Omdat je als 360 consultant bij SQIQ heel veel ballen hoog moet houden, werd het ook wel belangrijk dat ik die structuur meer in mijn eigen voordeel kon laten werken. Leren om prioriteiten te stellen, maar daarbij ook beter je grenzen aan te geven. Iets waar ik in het dagelijks leven ook vaker tegenaan liep, omdat ik uit enthousiasme vaak op veel dingen en afspraken ‘ja’ zeg. Het is ook okay om aan te geven dat iets niet kan of lukt of anders loopt dan gepland, zolang je er maar proactief over communiceert. In die zin ben ik dus zowel zakelijk als privé gegroeid!

Ook heb ik geleerd dat ik het echt leuk vind om met mensen te werken, en bij het tonen van oprechte interesse je in dit vak echt van toegevoegde waarde kunt zijn. Zo draag je op cruciale momenten bij aan de carrière van een interim professional, of help je opdrachtgevers met het inrichten en uitbreiden van hun digital expertise. De reden dat ik Hotelschool ben gaan doen, is omdat ik me wilde ontwikkelen en focussen op werken in de dienstverlening.

SQIQ heeft mij naast hele fijne collega’s ook de mogelijkheid gegeven om mij verder te ontwikkelen. Heel veel ‘learning by doing‘ en er gewoon voor durven gaan. Werkzaamheden oppakken, durven gaan en daardoor zorgen voor je eigen groei en succes. Of af en toe op je bek gaan, hulp krijgen en daar weer van leren. In die zin dus ook beide ‘goed’. En wat we dan bij SQIQ zeggen: “Let’s go!”

Als ik SQIQ moest omschrijven in 1 woord...

Voor mij is SQIQ in 1 woord persoonlijk. Misschien cliché, maar dit staat boven alles en wordt geleefd in de cultuur. Recruitment is soms onpersoonlijk, gehaaid en (te) snel. Snel werken wij zeker, maar oog voor de persoon staat boven alles. Altijd die stap extra willen zetten. En wat je daar ook voor terugkrijgt aan waardering, dat is heel tof. Mensen vinden het fijn om op de persoonlijke wijze benaderd te worden.

Daarnaast is er binnen SQIQ ook ruimte voor persoonlijkheid; iedereen is net wat anders, maar het SQIQ-DNA zit in ons allemaal en dat stralen we uit. Dat vind ik echt bijzonder!

Voor eventuele toekomstige nieuwe SQIQ-medewerkers: de cultuur in het hotelschool wezen en de service- en mensgerichtheid, passen goed bij recruitment! Dit is zeker iets om in gedachte te houden als je iets nieuws zoekt en wilt solliciteren.